Lagt på Cykelshop24.dk den 12-04-2017 af Thomas
Dækgiganten Continental har indgået et treårigt partnerskab med Ironman Danmark. Det sker som et led i en justering af virksomhedens brandstrategi, der vil sætte mere fokus på Continentals store arbejde for at højne trafiksikkerhedenDet er med bildæk under fødderne, mange af de veltrænede løbere suser svedende forbi de ivrigt klappende tilskuere, når København senere på året afholder det populære KMD Ironman. Dækgiganten Continental er mest kendt for deres populære dæk til biler, men virksomheden har i flere år udviklet løbesko sammen med Adidas og i endnu længere tid lavet højkvalitets cykeldæk.
- Og da vi for nyligt har redefineret vores brandstrategi til et øget fokus på sikkerhed, var det oplagt at indgå et partnerskab med Ironman Danmark, siger Georg Nielsen, administrerende direktør hos Continental Danmark A/S om den treårige aftale, dækgiganten netop har indgået med Ironman Danmark.
- Vi er partnere på Ironmans tre officielle løb i Helsingør, København og Aarhus. Derudover er vi også partnere på de populære KMD 4:18:4-løb, der er triatlon på motionistniveau. Vi vil være tilstede ved alle ironman-events for at vise, at Continentals Vision Zero hænger sammen med valget af dæk i høj kvalitet – uanset om det er på bilen, cyklen eller løbeskoene, siger Georg Nielsen og fortæller videre, at Continental også bliver partner på cykelruten, der derfor kommer til at bære navnet Continental Bike Course.
Continental og Ironman deler værdier
Hos Ironman Danmark glæder man sig til, at partnerskabet med Continental bliver effektueret ved de mange arrangementer hen over sommeren og efteråret.
- I Continental har vi fået en topprofessionel samarbejdspartner, der tager aktivt del i stævnerne, og det er super fedt. Samtidig er der et klart værdisammenfald mellem Ironman og Continental, når vi taler om udholdenhed og balancen mellem ydelse og præstation, fortæller Thomas Veje Olsen, løbsdirektør hos Ironman Danmark.
Fra fodbold til fokus på sikkerhed, løb og cykling
Siden UEFA Champions League i 1995 har Continental været fast sponsor for flere store fodboldturneringer og ved både VM- og EM-slutrunder. Men inden længe bliver der sat det endelige punktum ved Continentals æra som fodboldsponsor. Blandt andet fordi, virksomheden nu vil fokusere på at få synlighed til Continentals langsigtede sikkerhedsfokus.
Blandt tiltagene er den verdensomspændende Vision Zero-kampagne, der stiler mod zero ulykker på vejene. Og i Danmark har Continentals nye marketingstrategi resulteret i nye samarbejder med blandt andet Børneulykkesfonden og altså senest Ironman Danmark, der tilmed i år er vært ved Europamesterskabet IRONMAN 70.3, det største og mest prestigefyldte triatlonmesterskab, Danmark nogensinde har været vært for og med deltagelse af verdens bedste triatleter.
IRONMAN bliver afholdt 20. august i København, IRONMAN 70.3 European Championship i Helsingør den 18. juni, KMD 5150 i Aarhus den 9. september, mens Nordens største motionstriatlon KMD 4:18:4 popper op i flere større danske byer i løbet af sommeren.